Spusťte aplikaci Služby

Nejrychleji to uděláte takto: Spusťte Průzkumníka souborů, najděte ikonu Tento počítač, na ní klikněte pravým tlačítkem a vyberte Spravovat.

V levém sloupci dole rozklikněte Služby a aplikace, klikněte na Služby a v prostředním sloupci najděte službu Wired AutoConfig Service. POZOR, služby jsou řazeny abecedně, takže bude až někde na konci.

Zkontrolujte, jestli služba běží (je u ní stav Spuštěno). Pokud neběží, dvojklikem rozklikněte další menu a u menu Typ spouštění dejte Automaticky, níže v menu stav služby klikněte na Spustit a dole na Použít a OK. Ješte jednou zkontrolujte, zda služba opravdu běží, viz. výše. Nyní přejdeme k vlastní konfiguraci síťového adaptéru.

Konfigurace adaptéru

V Hlavním panelu klikněte na ikonu Start, dále na ikonu Nastavení, poté na SíŤ a Internet, dále na Ethernet a na Změnit možnosti adaptéru. Vyberte adaptér Ethernet a na něm klikněte pravým tlačítkem myši a klikněte na Vlastnosti.

Nyní klikněte na záložku Ověřování.

Zkontrolujte, zda jsou zaškrtnuta menu Povolit ověřování podle standartu IEEE 802.1X, Zapamatovat přihlašovací údaje atd. .... a Sekundárně použít neautorizovaný přístup k síti. V rozklikávacím menu Zvolte metodu ověřovaní v síti, musí být Microsoft Protokol PEAP (Protected EAP). Nyní rozklikněte vedlejší menu Nastavení. Zde odklikněte Ověřit identitu serveru ověřením certifikátu (viz obrázek), dole vyberte metodu ověřování: Zabezpečené heslo (EAP-MSCHAP v2) a klikněte na tlačítko Konfigurovat. V následujícím okně odklikněte Automaticky použít mé uživatelské jméno a heslo atd. ...... (opět viz. obrázek) a klikněte na OK. Kliknutím na OK zavřete taktéž okno Vlastosti protokolu Protected EAP.

V otevřeném okně na záložce Ověřování, klikněte na tlačítko Další nastavení. Na další obrazovce zaklikněte Zadat režim ověřování a níže v menu zvolte Ověření uživatele. V pravo od tohoto pole klikněte na Uložit přihlašovací udaje. Na další obrazovce napište vaše přihlašovací údaje ve tvaru: st123456@upce.cz a k tomu příslušné platné heslo /viz. obrázek/. Kliknutím na OK zavřete všechna otevřená okna.

Poté můžete připojit datový kabel do datové zásuvky a mělo by vše fungovat. Pokud ne, zkontrolujte celý postup a případné chyby opravte.

Nedaří se ti připojit ani s pomocí těchto stránek?

Zastav se u nás na Centru Informačních Technologií a Služeb, budova EB 2. patro (vchod je z budovy rektorátu). Napiš email popisující problém na eduroam@upce.cz nebo volej na tel. 6999.
Preferujeme ale osobní návštěvu, při které problém obvykle vyřešíme rychleji a spolehlivěji.